Mitt liv idag

Var ska jag börja? Hur ska jag börja?

VI kan ju börja där jag spenderar mest tid, vilket är på jobbet. Jag älskar fortfarande mitt jobb och mina kollegor, de flesta i alla fall. Men så är det väl alltid. Man kan inte älska, men man kan komma överrens, mer eller mindre, med alla.
Jag skrattar varje dag med och åt mina kollegor och de gör detsamma med och åt mig. Jag kan ju få mina ryck ibland och bli lite knäpp, men det är enbart uppskattat.
Det svåraste med jobbet är att jag har gått och kärat ner mig, riktigt mycket, i en av mina kollegor. Känslan är lite smått ömsesidig, men han har familj. Jag försöker mitt allra bästa att respektera och acceptera det, men det är svårt ibland. Ska snart hem till Blge i 11 (!!!) dagar och det ska bli skönt med en paus. En paus från att se honom 8 timmar/dag. 5 dagar i veckan.

Nu när jag har nämt Borlänge så kommer det största problemet med staden... min mor. Sist jag var hemma så sa hon att mår dåligt av att "se mig såhär". Hon pratar såklart om min vikt, som vanligt. Jag är fullt medveten om hur jag ser ut och när jag orkar göra något åt det så gör jag det.
Jag har alltså nu gått ner 6 kg på 4 och en halv vecka. Det betyder att jag har tagit tag i det, med en massa stöd från vänner, speciellt min ängel Angelica.
Jag är sjukt stolt över mig själv men ändå så känns det på nåt sätt som att mamma vinner. Vet att det i grund och botten inte handlar om henne, det handlar om mig och ingen annan. Men jag vill inte att hon på något sätt ska tro att hon inspirerat eller motiverat mig till detta. Jag har gjort det TROTS hennes kommentarer. Det bor fortfarande en rebellisk tonåring i mig som vill göra det motsatta av vad hon säger att jag ska göra. Måste erkänna att jag har faktiskt gett upp hoppet om att vi ska kunna ha en bra relation med varandra. Tråkigt men sant.

Spenderar ju en del tid i Malmö hos Maya och alla andra från Blge där och det är alltid lika underbart. Jag är så glad för att hon är tillbaka i mitt liv. She's a rock och jag älskar henne verkligen.

Har nog inte så mycket mer att skriva nu faktiskt... Ska städa innan jag ska hem så jag lär sätta igång nu.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Rääkan

allå är det du som är Jessica & heter J3SSI@ på pea??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback