I'm safe

Så känns det...här i lilla Ennis.
I Ennis
........där det kryllar av polacker.
....... där en gata kanske inte leder till en annan.
....... där man faktiskt får dricka alkohol klockan 10 på morgonen.
....... där man träffar någon man känner varje gång man går på stan.
........där man bara kan visa sig på Thai Palace och de vet vad man vill ha.
....... där man kan bli galen på de nyinflyttade som sitter i sin bil och lyssnar på techno 22,10 på kvällen.
....... där vi har det stora nöjet att spana på killen som är bouncer i "The Pimp House" på vår gata.
....... där vårt hus är som en slags samlingsplats för alla.
....... där jag har börjat prata med en irländsk dialekt.
....... där jag har upptäckt att jag faktiskt är en, mer eller mindre, självständig tjej.
....... där jag har upptäckt att jag inte behöver vara omtyckt av alla.
....... där jag har ett hus som jag skulle kunna bo i överallt.
....... där jag för första gången bodde utan familj och utanför Sverige.
....... där jag kom fram till att jag vill fortsätta jobba utomlands.
....... där jag upptäckte att jag kan faktiskt göra precis vad jag vill med mitt liv, och vad det är? Det valet är mitt och ingen annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback