Hemlängtan

Jag har verkligen en grym hemlängtan just nu.
Det beror nog mest på att det är ganska nära nu. Den 5-15 juli är jag hemma. De som vill träffa mig åk hem, de som inte vill, håll er borta.
Ska bli skönt att än en gång höra Rogers pekfingervals sent på nätterna genom väggen. Höra Vickys tassar mot golvet. Höra att mamma går in i tvättstugan för att knappen till lampan har ett ljud man känner igen. Höra tv:n nere som är på högsta ljud på Disney Channel för att Kim tittar. Höra musik från Melindas rum som går om och om igen...
Det var tider det när man bodde hemma.
När man satt framför varsin dator hos Angelica och sa inte ett ord till varandra tills hon sa att hon skulle lägga sig och man gick hem.
När man gick ut och mötte Sara och Heidi för att få röka, promenera och analysera Saras dramatiska kärleksliv.
När man fick ett samtal av Angelica som ville att man skulle åka och bada och sen fråga sin mamma om man fick låna bilen.
När man, tyvärr, inte såg det bra med allt och alla som var hemma för att man tröttnat.
Det kommer inte hända igen. Borlänge har en helt annan betydelse för mig nu och jag uppskattar min familj och mina vänner mer än någonsin.
Det känns bra att vara saknad och älskad.

Hittade två lappar från min kära Maria Magdalena i min garderob.
Hon vet hur man ska få en att le och få det där hugget i bröstet när man saknar någon så det gör ont.
Men hon har blivit ombedd av mamma och mig att komma och hälsa på när jag kommer hem så det ska bli skönt.
Den lilla, stolta virrpannan som tog Ennis och alla dess pojkar med storm. Men något annat hade man inte väntat sig heller, underbara vackra människa:)

Nej nu ska jag ta och njuta lite mer av denna underbara sol och låtsas att jag är i Gimmen (utan spyor Anx:)) med alla jag känner.

See ya;)

P.s Emma, jag tycker att du ska berätta för din pojkvän att vi nästan blev påkörda på väg hem från Torsång:p D.s

Kommentarer
Postat av: Em

Haha :D Han vet det redan ;) och ärligt talat så är han skräckslagen varje gång han sitter i en bil med mig vid ratten. Pusspuss!

Postat av: dj lindqvist

älskar!!!

2007-06-14 @ 17:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback