Jag älskar Borlänge trots allt, who knew.

Oj, det var längesedan. Har hunnit vara hemma i Borlänge sedan jag skrev sist. Jag var hemma i 11 dagar och jag tycker att jag hann med det som skulle hinnas med.

Torsdagen: Reste, reste, reste, reste, reste och sen var jag hemma.

Fredagen: Vaknar av att min syster kommer och kramar mig när jag (precis som Harry Potter) sover på en luftmadrass under trappen. In all fairness så var madrassen hög och sjukt skön.
Går hem till Maria och Tobbe och kramas och snackar skit.
Åker till Crilles nya lägenhet och pratar en stund.
Åker sedan till min farbro och hans fru med pappas släkt och umgås och kramas lite till.
Går hem till min andra familj (familjen Andersson) och det känns som att jag aldrig varit borta. Släpar mitt trötta jag hem till Maria och Tobbe igen och umgås med Maria och Mackie och äter jordgubbar, glass och dricker lite vin.
Sen: DÄCKAR! (Av trötthet)

Lördagen: Träffar Angelica och tycker att jag träffade henne en vecka innan, allt var som det ska vara, helt underbart. Vi åker och bråkar och dränker små barn som ska döda mig och sedan går jag på Kupolen. Ah, Kupolen. Kunde inte hålla mig ifrån Donken så jag går in och hälsar på alla som finns kvar, alla 2.
Drar mig hemåt och förbereder för en kväll ute.
Går ut på stan och den första jag träffar är.... Martin Dragsten! (Hade även sett Lina Westling på Kupolen så i Borlänge var jag, dä kan ja lov dä!) Kramades lite och träffar några ur förra klassen.
Dansar loss till fötterna säger nej och pratar med en massa folk.
Sen: DÄCKAR!

Söndag: Vilken jävla dag! Åker till Stockholm över dagen. Jag och Angelica åker 14.00 från Barkargärdet och öser på. Träffar underbara Emma i Uppsala och får kramas en stund innan jag måste åka igen. Angelica får vägbeskrivning av Kalmar Marias kompis som kanske inte helt och hållet stämmer. (Angelica är jävla smart så skyll fan inte på henne, eller ja, smartast i den bilen i alla fall.) Vi ska mot Tyresö och åker lite fel... Är på väg mot SVT, vänder om och kör vidare. Vi kommer till en rondell i Bollmora (vi skulle till Bollmora!) och jag lovar att vi åker åt varje håll i rondellen tills vi tillslut kommer ut på E4:an igen, av misstag! VI bryter ihop och börjar asgarva! Vi skrattar så vi gråter och bestämmer oss för fikapaus. Maria ringer och vi får äntligen rätt beskrivning.
Kommer fram till huset med, pool, jacuzzi och en grym bastu. Öppna ytor överallt och flatscreen tv utan dess like.
Mycket trevliga människor och en tre rätters middag gör bot för allt som hänt på nedresan.
Åkte ifrån min Maria alldeles för fort och drog en lättnadens suck när Angelica klev ur bilen i Jakobsberg. (Är det nån som tror på det? Anyone?)
Sen: DÄCKAR!

Resten av tiden hemma handlade mest om fotboll. Min syster och hennes lag var grymt duktiga...till finalen. Where's the logic? Jaja, de var ju bara tredje året i rad som de mötte samma lag och kunde äntligen spöat dem, men nej nej. Fourth time is a charm??

Nej nu slutar jag.

Förresten, Vanheden säger i en Jönssonligan film: "Men vad är min människa för en människa?" Vilken film och när????? Jag blir galen.

Heddå!

Kommentarer
Postat av: Maria Magdalena

sverige saknar dig redan, fan vad fort allt gick. min mobil dog för övrigt i veckan ifall du undrade varför jag aldrig ringde upp dig... du, jag tessan och mange snackar om att ev fira höstlovet i Ennis, what do you say?? en sjuhelvetes get together med andra ord... återkommer när jag vet när fan höstlovet äger rum... pussipuss

2007-07-18 @ 15:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback