Sectret's out

Fick lov att berätta att jag kommer hem snart.
Ringde Erikas föräldrar (när jag inte fick tag på Erika) och frågade när hon skulle komma hem.
Jag berättade för dem att jag skulle komma hem när Erika var hemma och att det hade varit planerat ganska länge.
Igår kväll får jag ett samtal från Erika som skriker; "Hur kan min pappa veta att du ska flytta till Köpenhamn?! Är det sant?! Kommer du vara hemma när jag är hemma?!"
Jag svarar att jag kommer vara hemma då, att jag inte skulle missa det för allt i världen.
Erika skriker av lycka och jag tror att mina käkar kommer hoppa ur led för att jag ler så mycket.
Får sedan ett meddelande där det står ungefär; Fuck dig, men fan va kul! Älskar dig mest i världen.
Jag får ett ännu större leende.
Sedan ringer jag Erika och hon frågar om det varit planerat länge och om jag tänkte överraska henne och jag svarar ja, Erika älskar mig än en gång mest i världen.

Nu önskar jag nästan att jag hade överraskat bara för att få se hennes min när jag kom dit, men men... Det får bli en annan gång.
Nu kanske det kommer bli en tur runt Skräddarbacken när jag kommer hem, både Vattentornsbacken och runt Sängvaruhuset. Det kommer bli ös på Bolanche, svineri på Donken efter och kanske, fast bara kanske, lite rondellkörning. (I nyktert tillstånd såklart.)
Jag har även fått stränga order om att hälsa på Mamma Anette, vilket jag gör med glädje, som jag saknar den familjen. Kan ju säga att tillskottet i familjen Andersson är inte att leka med, så vacker, så fruktansvärt söt så man vill äta upp henne. Hon kommer bli en bra och lycklig och underbar människa, det är alla Anderssonare på Olles väg.

Snart bär det iväg härifrån, från mitt första hem utanför hemmet så att säga.
Jag tar det ganska lugnt här ändå nu. Har börjat slänga massa saker men inte börjat packa på riktigt. Det är en vecka och en dag kvar och det känns som en evighet.
Helt sjukt, jag kommer att vara dansk snart.
Ser verkligen fram emot att flytta dit och lära känna en ny stad. Jag kan Ennis, Limerick och Galway nu och har planerat att minst lära känna Köpenhamn och Malmö.
Hälsa på Maya och Patrik Olérs i Malmö och kanske få en liten kik på Timbuktu. (Ja jag är fortfarande lika kändiskåt!) Kanske ska gå fram och sjunga karmakontot för honom. Kan i och för sig bli ganska svårt när det enda jag kan är: "Ingen kan ljuga som vi, eller vad tror ni, jag tycker det liknar nån sorts sjuk something something komik"
Han kanske inte skulle bli så impad?
Jag förklarar det enbart med att jag är från Falköping, haha.
( Ska kanske förklara det med att Johan, som jag bodde med, skulle söka på Google på den där serien om de utvecklingsstörda i en stad i Sverige. Grabben söker på: Vägen till Falköping! Jag trodde jag skulle dö av skratt då den heter En annan del av Köping.)

En av de absolut bästa sakerna med att flytta till Köpenhamn är att det kostar enbart mellan 200 och 300 kr att åka tåg till Växjö och det tar runt två och en halv timme.
Förut kom jag knappt till Växjö, nu kommer Angelica, Barckbåt och Janet aldrig att bli av med mig! Känns som att jag måste ha ett ritkigt besök på Sivans, måste ta revanch.
Förväntar mig besök till Köpenham också.

Kontentan av att ha bott på Irland och ska flytta till Köpenhamn måste väl vara att det är dags för lilla Jessica att växa upp och börja dricka öl, eller?

Skål på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback